Opel Omega A
Opel Omega A został zaprezentowany w 1986 roku. Produkcję pojazdu rozpoczęto we wrześniu. W innych krajach samochód był dostępny pod nazwami: Vauxhall Carlton w Wielkiej Brytanii oraz Chevrolet Omega i Chevrolet Suprema (kombi) w Brazylii. Na jego bazie zbudowano takze samochód Holden Commodore w Australii.
W 1987 roku Omega wygrała plebiscyt na Europejski Samochód Roku. Model ten był również wykorzystywany jako radiowóz w brytyjskiej policji, oraz karawan. W 1990 roku samochód przeszedł facelifting, zmieniono m.in. osłonę chłodnicy, zderzaki oraz tylne światła.
Podobnie jak wszystkie
generacje Rekorda, była zaliczana do klasy średniej wyższej. Wraz z
wprowadzeniem Omegi do produkcji, Opel zerwał też z tradycją budowania
wersji coupe, tak więc dostępne były tylko sedan i kombi. Najsłabszym
silnikiem jakim można było spotkać w Omedze A był 1.8 benzyna, który
jednak nie był, delikatnie mówiąc, najbardziej pożądanym przez
użytkowników. Najpopularniejszą jednostką napędową był silnik 2.0
benzyna, ale można też było spotkać mocniejsze wersje: czterocylindrowy
2.4, sześciocylindrowe 2.6 i 3.0 (Omega 3000) lub w wersjach Irmscher
3.0, 3.6 lub 4.0 (Omega EVO 500). Jeżeli chodzi o silniki wysokoprężne,
to dostępny było serce o pojemności 2.3 diesel, do którego później
dołożono turbinę. Ogólnie przez cały okres produkcji Omegi A pod jej
maską można było spotkać aż 22 różne silniki.
Źródło:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz