sobota, 21 grudnia 2013

nr. 53 - Lincoln Continental

VII generacja
Czas na przedstawiciela amerykańskich krążowników szos. Continental to model marki Lincoln produkowany w latach 1939-1948, a następnie 1956-2002. Dostępny jako 2-drzwiowe coupe i 4-drzwiowy sedan. Do napędu używano silników: R6, V6 i V8. Moc przenoszona była na oś tylną (od VII generacji na przednią) poprzez 3-, a później 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Łącznie przez cały okres produkcji powstało dziewięć generacji tego modelu.

 
Lincoln

Prezentowany samochód pochodzi z siódmej generacji produkowanej w latach 1982-1987 i został zbudowany na przedłużonej platformie Ford Fox. Miał konkurować z Cadillakiem Seville. O ile Cadillac przeszedł na napęd na przednie koła, tak Continental pozostał wierny tradycji i posiadał napęd tylny. Podstawowym silnikiem był Windsor V8, którego parametry przedstawiono na obrazku gumy. Oprócz tego stosowano, w pierwszych latach produkcji, motor Essex V6 3,8l montowany także w modelach Ford Thunderbird i Mercury Cougar. W roku 1984 wprowadzono turbodiesla BMW o pojemności 2,4l (BMW M21 turbodiesel I6) jednak ze względu na mały popyt samochodów z tym silnikiem (wyprodukowano zaledwie 1500 sztuk) zaniechano w 1985 roku jego montowania.
Cadillac Seville
Lincoln Continental po faceliftingu
W roku 1984 Lincoln Continental siódmej generacji przeszedł facelifting obejmujący inną charakterystykę świateł, zderzaków i atrapę chłodnicy. Zyskał on także fornirowe wstawki w panelach drzwi oraz na desce rozdzielczej ale już w roku 1986 powróciły materiały imitujące drewno. Model po liftingu jest właściwym bohaterem gumy turbo numer 53.

Źródło:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_Continental#Replacements

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz